Hoşgeldiniz!
18 yaşında veya daha büyük olduğunuzu doğrulamamız gerekiyor.

Tarihçemiz

1990 – Istakozla Başlayan Serüven

Figen ve Randolph Ward Mays çiçeği burnunda genç ve tahmin edebileceğiniz üzere maceracı bir çifttir. Bir gün Sarıyer’deki ünlü Urcan Balık lokantasına giderler. Randolph Mays’ın canı akvaryumda gördüğü canlı ve parıl parıl ıstakozlardan çeker. Figen Mays ‘’Çok pahalıdır..’’ diye uyarır fakat Randolph Mays kararlıdır! Istakozlar masaya geldikten ve afiyetle yendikten sonra hesap gelir ve paraları çıkışmadığından ertesi gün ödemek zorunda kalırlar.

 

Randolph Mays bir çok insanın pişmanlık veya hüzünle hatırlayacağı bu olayı ‘’Bizim oralarda ıstakozun fiyatı çok daha uygun, burada da daha ulaşılabilir olmasını sağlayabiliriz.’’ diyerek Figen Mays ile bu anı Türkiye’de bir çok sektöre öncü olacak büyük bir girişimciliğe dönüştürerek 1990 yılında ADCO’yu kurarlar. ADCO önce ıstakoz ardından peynir ve zor bulunan gurme şarküteri ürünlerinin ithalatını yaparak 5 yıldızlı otellere ve gurme yerlere birçok ürün temin etmeye başlar.

 
 

1994 – Şarap İthalatı Başlangıcı

ADCO’nun doğuşu bir yandan tam da şarap ithalatı yasağının artık son bulması gerektiği, 5 yıldızlı otellerin çoğalmasıyla yabancı şarap ihtiyacının ve talebinin arttığı bir dönemde büyümeye devam ederken 1994’te Tekel ve bakanlıkları ikna çabalarıyla olgunlaşmaya başlar. Figen Mays ve Randolph Ward Mays bu macerayı ısrarla takip ettikleri için bu olgunlaşma meyvesini tabii ki verir. Şarap ithalatının başlatılması ile ADCO ailesine distile içkiler ve kokteyl yan ürünleri de eklenir.

 
 

1999 – Büyüme Evresi

...ve Göktürk Kemerburgaz’da yepyeni bir ofis ve depo ile çok daha büyümüş bir müşteri portföyüne günden güne büyüyen satış ve dağıtım ağımızla hizmet vermeye başlar.

 
 

2003 – Özelleştirmeyle Gelen Tekelin Sonu

Sadece HORECA kanalından satışın mümkün olduğu bu süreçte Tekel’in özelleştirilmeye başlamasıyla bir yandan genişlemeye devam eden ADCO şarap portföyündeki markaları geliştirerek bilinirliğini hızla arttırdı. Perakende satışına uygulanan yasağın kalkması ile ADCO 2003’de resmen daha da parlamaya başladı.

 
 

2008 – TADCO’nun kuruluşu ve İlk İthalat Firması Sertifikası

Ve tabii ki HORECA sektöründe yığınla artan talepleri karşılamak için peynir ve gurme şarküteri ürünlerine uzak doğu ürünleri, sirkeler, tex-mex, soslar, makarnalar ve meyve püreleri gibi çeşitler eklenerek gıda departmanı TADCO adı altında toplanarak TADCO kuruldu!

 

TADCO artık cafelerden premium restaurantlara, zincir marketlerden en prestijli otellere kadar çok geniş bir yelpazeye hitap ve hizmet etmektedir.

 

Antalya’da açılan depo ile akdeniz kıyılarında da Pazar bilinirliği artan ADCO, ISO 9001 aracılığıyla ‘ilk ithalat firması sertifikası’nı aldı.

 
 

2012 – Bodrum tabii ki!

Turistik olmasının yanı sıra tüm dünyadan tekneli özel misafirlerin uğrak limanı Bodrum’da açılan depo ile, tatilini karadan koparak geçirmek isteyen herkese hizmet ağımız genişledi. An itibariyle ADCO, Türkiye’nin şarap ithalatının %60’ına hakim oldu.

 
 

2015 – Grand Tasting!

Sektör profesyönellerinin buluşma noktası fikri ile yola çıkıldı ve her yıl herkesin giderek büyüyen bir aile ile aynı heyecanla beklemeye devam etmesiyle, üreticilerimizin dikkatini daha da çekerek resmen bir festivale dönüşmeye başladı!

 

ADCO’nun artık çeyrek yüzyılı aşan bu serüveninde mütevazi bir portföye sahip firmadan günümüzdeki dev portföye ulaşması da işte bu arayışın gelişimidir;

 

"Müşterimizin arzularına hitap edecek, kaliteli ama kalitesine oranla da uygun fiyatlı, güvenilir, devamlılığı kesintiye uğramayacak ürünler..."

 
 

2016 – ADCOmmunity

ADCOmmunity bir fikirdi, şimdiyse sıkı takipçileri ve okuyucuları olan Türkiye’nin ilk ve en geniş kapsamlı şarap ve distile alkol kültürü dergisi!

 
 

2020 – ADCO 30. YIL DÖNÜMÜ

Her sene bütün bir yıl boyunca sayıları binleri bulan şarap ve içki örneklerini tadıyor, özelliklerini inceliyor ve Türkiye piyasasında ne kadar sevilir? Kimler içer? Sorularının cevaplarını araştırıp, bu titiz çalışmaların sonucunda yoğun bürokratik işlemlerin de üstesinden gelerek Fransızların “sélection de sélection” dediği “seçimin seçimi” ürünleri sizlere sunuyoruz.

 

Tabii ki ürünün seçilmesi ve sizlere ulaşması kadar pazarlanması ve piyasada doğru konumlanması da çok önemli. ADCO ailesi olarak bunun için dev kataloglar, çeşitli broşürler ve mevsimsel olarak hazırlanan ADCOmmunity dergisini yayınlıyoruz.

 

Tüm dünyayla eş zamanlı olarak ilgili özel günlerin aktivitelerini düzenleyerek güncelliğimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Atış noktası yapılarak gerçekleştirilen eğitimler ve etkinliklerde, ürünlerimizi zaman zaman da bizzat üreticilerimizin katılımıyla, müşteriler ve şarapseverlerle buluşturuyoruz.

 
Whatsapp